Novartis България стартира традиционната си информационна кампания срещу рака на гърдата

Novartis България стартира традиционната си информационна кампания срещу рака на гърдата
14 Октомври 2024

Едва 13,5% от българските жени посочват, че са добре запознати със заболяването рак на гърдата. Именно затова кампанията “Времето е живот” на Novartis България продължава да генерира уникално и достоверно съдържание от водещи специалисти в областта на онкологията, за да информира широката общественост за нуждите от навременна и честа профилактика.

През месец октомври 2024 година Novartis България реализира първото по рода си представително проучване, което дава реалистичен поглед върху нагласите на българските жени по отношение на заболяването рак на гърдата. Изследването е реализирано от социологическата агенция Blue Point по поръчка на Novartis България и включва представителна извадка от жени на възраст между 25 и 55 години, живеещи предимно в големите градове на страната ни.

Резултатите показват, че под 10% от респондентите заявяват, че са изцяло запознати с конкретни кампании срещу рака на гърдата и ги следят ежегодно, а едва 13,5% от българските жени имат задълбочени знания по темата за превенция на рака на гърдата. Това категорично подчертава нуждата от концентриране на усилия с цел повишена осведоменост на обществото в тази посока. Този октомври кампанията „Времето е живот“ на Novartis за втора поредна година разпространява към широката общественост най-актуално и достоверно съдържание по темата с помощта на водещи експерти в областта на онкологията. В подкрепа на инициативата се присъединяват и популярни личности с отношение към проблема рак на гърдата. Всички видеа, експертни материали, специализирани интервюта и ценна информация относно най-често срещаната форма на злокачествено заболяване при жените са отново свободно достъпни за всеки в каналите на Novartis България ​​- YouTube, Facebook и Instagram, както и в медийното простраство.

Поредицата от инициативи на информационната кампания „Времето е живот“ целят да подчертаят значението на профилактиката и ранното диагностициране на рака на гърдата. Социологическото проучване показва, че информационни кампании като “Времето е живот” са посочени като мотивиращ фактор за по-чести прегледи при цели 43% от жените в България. Други силно мотивиращи фактори са безплатните профилактични прегледи, регулярното насочване от личния лекар и прегледите, които са платени от работодателите.

“Novartis заявява категоричната си и силна позиция в борбата срещу рака на гърдата, където се откроява като безспорен лидер и иноватор със солиден опит и постижения в терапията на това заболяване. По този начин предоставяме на пациентите и специалистите-онколози оптимизъм, че диагнозата рак на гърдата не е присъда. Напредъкът в науката и медицината все повече доказва, че болестта може да се овладее и пациентите с рак на гърдата имат възможност да водят по-дълъг и пълноценен живот.”, казва Андрия Томович, генерален мениджър на Novartis България.

Прочетете още